Spoločnosť Centire ukončila svoje pôsobenie v národnom projekte „Duálne vzdelávanie a zvýšenie atraktivity a kvality OVP“ webinárom, ktorý sa uskutočnil 16.12.2020. Cieľom webinára bolo predstaviť zrealizované aktivity, dosiahnuté úspechy a ďalšie plány v oblasti podpory duálneho vzdelávania pre zamestnávateľov.
Okrem uvedených štatistík sme realizovali podporu duálneho vzdelávania aj nasledovnými spôsobmi:
O atraktivite duálneho vzdelávania svedčí aj rastúci počet zamestnávateľov. Sme veľmi radi, že väčšina certifikácií v tomto roku sa udiala vďaka naším informačným a propagačným aktivitám, na ktorých sme sa snažili novým zamestnávateľom vysvetliť všetky výhody plynúce zo zapojenia do systému. Napriek zložitej situácii plynúcej z pandémie koronavírus tento rok uzatvorilo učebnú zmluvu 2269 žiakov.
Najväčší záujem mali žiaci o odbory:
Kompletnú tabuľku, ako aj ďalšie informácie, nájdete v prezentácii v nasledovnom LINKU.
Založili sme novú informačnú stránku www.dualvkocke.sk, na ktorej zverejňujeme všetky aktuálne informácie o duálnom vzdelávaní. Stránka je užitočná pre všetkých záujemcov o duálne vzdelávanie – školy, žiakov a zamestnávateľov. Rovnako je na nej zverejnený interaktívny report, ktorý obsahuje zoznam zamestnávateľov a škôl zapojených do systému. Dá sa v ňom prehľadne filtrovať podľa mnohých parametrov, sektorov, adries, odborov a ponuky učebných miest. Stránka zastrešuje aj komunikáciu so zamestnávateľmi, napríklad formou newslettrov. V nich sa snažíme čitateľovi a záujemcovi o duálne vzdelávanie prinášať všetky novinky, potrebné informácie a zaujímavý obsah.
Pandémia koronavírusu zasiahla priamo či nepriamo každého zamestnávateľa a rovnako skomplikovala realizáciu duálneho vzdelávania. Praktické vyučovanie bolo pozastavené, stretávanie obmedzené, no život a podnikanie zamestnávateľov plynulo naďalej. Sme veľmi hrdí, že napriek zložitej situácii sa nám podarilo prispôsobiť sa a vyťažiť maximum aj z toho mála, čo nám aktuálne okolnosti dovoľovali. Hneď po vypuknutí pandémie sme pre zamestnávateľov zrealizovali sériu webinárov, v ktorých sme im odpovedali na všetky otázky a nejasnosti. Nastali zjednodušenia v certifikácii a mnohé iné dočasné riešenia, ktoré sme v online vysielaní zamestnávateľom vysvetľovali.
Po prvých mesiacoch improvizácie a dočasných riešení nám však bolo jasné, že situácia sa tak ľahko nenapraví a bude potrebné vniesť do chaosu aspoň čiastočný poriadok. Všetky aktivity, kde nám to situácia dovolila, sme presunuli do online prostredia. A aj keď sa to na začiatku roka zdalo ako nereálne, po zrealizovaní 50 online exkurzií (na ktorých sa zúčastnilo vyše 4500 žiakov) môžeme zhodnotiť, že zamestnávatelia zvládli túto adaptáciu bravúrne.
Mnohí zamestnávatelia boli v zložitej situácii. Pandémia totižto vytrápila nielen realizáciu duálneho vzdelávania, ale najmä ich podnikanie. No napriek zložitej situácii, problémami s tržbami, riadením cash-flow a inými zmenami v ich podnikaní, sa na nás s dôverou obrátili a my sme pre nich dokázali zrealizovať exkurzie, vďaka ktorým sa vedeli spojiť so žiakmi a odprezentovať im výhody praktického vyučovania v ich spoločnosti. Vyžadovalo si to hodiny príprav, skúšania a testovania. Táto situácia bola totiž nová a zložitá pre každého jedného z nás. Nielen po technickej stránke, ale aj po tej psychologickej. Vedieť rozprávať na kameru, prezentovať, kontrolovať otázky a cítiť sa pri tom aspoň trošku komfortne, nebolo na začiatku vôbec jednoduché.
Najťažšie zo všetkého však bolo uskutočniť prepojenie so žiakmi, ktorí mali mnohokrát problémy aj so samotným online vyučovaním na školách. A toto bola pre nás tá najväčšia výzva. Veľká vďaka však patrí výchovným poradcom, s ktorými sme intenzívne spolupracovali. To, že online aktivity na školách budú mať tak vysokú efektivitu, na začiatku pandémie nikto nečakal. Úvodnú improvizáciu nahradil ustálený a overený postup, ktorý sme postupne dostali pod kožu všetci. Online aktivity vzbudili záujem nielen u žiakov, ale aj u zamestnávateľov. Ušetrili sme náklady na cestovanie, celý proces sme zrýchlili a po desiatkach živých vysielaní si dovolím povedať, že vďaka interaktívnemu obsahu a zaujímavým prezentáciám sme dokázali takmer plnohodnotne nahradiť osobný kontakt. Čo však prinieslo najväčší efekt, bola interakcia žiakov. Zvýšená dávka anonymity dovolila mnohým žiakom nájsť odvahu na kladenie mnohých otázok, ktoré by sa pred spolužiakmi pravdepodobne nespýtali. Potvrdili to aj mnohí zamestnávatelia, ktorí sa s takým množstvom otázok od žiakov ešte nestretli.
Vyzbrojení vedomosťami online poznania a skúsenosťami z prekonávania tohtoročných prekážok sme pripravení pokračovať s aktivitami pre Vás, zamestnávateľov, aj v budúcom roku. Sme presvedčení, že duálne vzdelávanie má zmysel a akokoľvek bol tento rok zložitý, sme presvedčení, že nás všetkých veľa naučil. A rovnako, že všetky získané vedomosti neboli zbytočné. Vieme, že vďaka ním zefektívnime našu prácu, a to aj nasledovnými aktivitami:
Realizácia online dni otvorených dverí na SOŠ
Budeme radi, ak vám pomôžeme s realizáciou online Dní otvorených dverí na stredných odborných školách. Disponujeme všetkými potrebnými databázami a rovnako pre vás zabezpečíme prípravu a technickú realizáciu.
Online exkurzie u zamestnávateľa
Rovnako pokračujeme v realizácii online exkurzií pre zamestnávateľov. Zabezpečíme pripojenie žiakov podľa vašich preferencií, pomôžeme vám s prípravou obsahu a s pútavou prezentáciou. Vďaka množstvu zrealizovaných exkurzií vieme, ako čo najefektívnejšie prepojiť žiakov so zamestnávateľom a ako nahradiť osobné stretávanie.
Online nástroje, školenia
V budúcom roku pre vás budeme realizovať aj mnohé vzdelávacie aktivity v podobe školení a kurzov.
Talentcentrum
Aj v budúcom roku sa plánujeme venovať téme kariérového poradenstva. Talentcentrum poskytuje služby nielen v nadväznosti na duálne vzdelávanie, ale aj podporu a nástroje pre všetkých žiakov 8. a 9. ročníkov. Zamestnávateľ na základe neho napríklad môže zistiť, ktorí žiaci majú talent na daný odbor a prepojiť tak aktivity a služby, ktoré Talentcetrum ponúka na zvýšenie kvality duálneho vzdelávania v jeho spoločnosti.
Aktuálne HR témy – newsletter
Pre zamestnávateľov, ale aj zamestnancov ľudských zdrojov, sme si pripravili nový newsletter, v ktorom vás budeme informovať o novinkách a zaujímavostiach.
V prípade akýchkoľvek otázok nás neváhajte KONTAKTOVAŤ.
V nasledovnom linku si môžete pozrieť záznam z webinára: