Slovenská aliancia moderného obchodu, ktorá je prvým a najsilnejším odvetvovým združením moderného obchodu na Slovensku, aj tento rok realizovala v spolupráci so spoločnosťou Centire aktivity zamerané na podporu duálneho vzdelávania.
3 veľké live streamy a vyše 1500 žiakov
V prvej polovici februára 2022 boli zrealizované 3 veľké live streamy, na ktorých sa zúčastnilo vyše 1500 žiakov základných škôl. Vysielania boli zrealizované v troch kolách, aby bolo pokrytie škôl čo najširšie. Spolu sa na live streamoch zúčastnilo vyše 80 základných škôl od Bratislavy, až po Sninu. Je dôležité poznamenať, že sa nejedná o náhodný úspech, ale plody dlhodobej práce, ktorú Aliancia v tomto smere vykonáva. Online exkurzie s podobným úspechom boli totižto realizované aj minulý rok. Z pohľadu počtu zapojených žiakov, kvality live streamov a vzájomnej interakcie, sa jedná o bezpochyby najväčšiu aktivitu na podporu duálneho vzdelávania na Slovensku.
Kreatívne live streamy
Do prípravy exkurzií boli zapojení všetci zamestnávatelia aliancie (Billa, dm drogerie markt, Kaufland, Lidl, Metro, Terno, Tesco). Aj v tomto roku boli online exkurzie interaktívne, pútavé a postavené na overenom koncepte. Žiaci základných škôl sa napriek online vysielaniu zapájali do diskusie pomocou aplikácie SLIDO. Do diskusie boli prizvaní aj bývalí absolventi duálneho štúdia, ktorí odpovedali sledujúcim žiakom všetky otázky a celé vysielanie tak pôsobila priateľsky a uvoľnene. Všetky tri vysielania moderoval Ing. Juraj Kučera zo spoločnosti Centire, ktorý sa téme duálneho vzdelávania venuje a s Alianciou moderného obchodu spolupracuje.
Štúdium obchodu je budúcnosť
Cieľom live streamov bolo aj v tomto roku oboznámiť žiakov na základných školách s výhodami duálneho vzdelávania a rovnako nahradiť fyzické exkurzie online vysielaním, kvôli stále pretrvávajúcej nepriaznivej situácii. Aj v tomto roku sa opätovne potvrdilo, že využívanie digitálnych technológií a inovácií má svoje opodstatnenie. Online streamy umožnili veľmi jednoducho a pohodlne prepojiť základné školy so zamestnávateľmi Slovenskej aliancie moderného obchodu. Prispeli k vysvetleniu a pripomenutiu témy duálneho vzdávania, výhod štúdia obchodu a pomohli žiakom v kariérnom rozhodovaní.
Slovenská aliancia moderného obchodu
Slovenská aliancia moderného obchodu (SAMO) je prvým a najsilnejším odvetvovým združením moderného obchodu na Slovensku. Vzniklo v roku 2014 z iniciatívy 5 významných zástupcov sektora obchodu na Slovensku, ku ktorým sa postupne pridali aj ďalšie spoločnosti reprezentujúce moderný obchod. Členovia Aliancie: dm drogerie markt, Tesco, Metro, Billa, Lidl, Kaufland, Terno.